Ранній дитячий
аутизм – це неврологічний розлад, який порушує здатність дитини до спілкування,
до розуміння мовлення, до гри і взаємодії з іншими.
Дайте відповідь
на наступні питання щодо ранніх ознак (від 2х років):
- - Чи дивиться дитина туди, куди ви показали? (Вкажіть на будь-який предмет в
іншому кінці кімнати і скажіть «дивись, там…» і прослідкуйте за її реакцією);
- - Чи дивиться дитина на вас коли вказує на щось пальцем щоб звернути вашу
увагу?
- - Чи грає дитина з іграшками або предметами «понарошку»? (наливає чай в
іграшкову чашку, вкладає ляльку спати, а не просто катає машинку туди-сюди).
Якщо ви відповіли «ні» хоча б на одне питання, це не
говорить, що у вашої дитини аутизм, але це є підґрунтям для звернення до
спеціаліста.
Здібності,
розвиток і поведінка дітей з аутизмом можуть колихатися в широких межах. Аутизм
– це порушення розвитку, яке негативно
позначається на здатності дітей до навчання. Для ефективного навчання і
розвитку цих дітей групове середовище повинне бути структурованим, а заняття
мати точно визначену послідовність. Діти з аутизмом навчаються і розвиваються
краще, коли одночасно отримують візуальну і словесну інформацію. Для них дуже
важливою є взаємодія зі здоровими однолітками,
оскільки вони можуть бути для них зразками в оволодінні мовленнєвими,
соціальними і поведінковими вміннями.
Дитина з
вираженими труднощами спілкування і довільною організацією поведінки, з однієї
сторони, не прилаштована до життя в дитячому колективі, з іншої, не маючи
позитивного досвіду перебування в ньому, вона і не зможе набути потрібних
навичок комунікації,
розуміти і враховувати в своїх діях бажання та інтереси інших людей. По
можливості такий досвід треба хоча б дозовано отримати ще до школи.
Реальний
емоційний вік дитини з емоційними порушеннями, яка за паспортним віком є
дошкільником, значно менший. Тому така дитина, поступаючи до дошкільного
закладу, має труднощі адаптації, характерні скоріш для дитини ясельної групи.
Насамперед, це проблема відриву від матері, з якою вона знаходиться у стані
дуже тісної прив’язаності.
З метою успішної інтеграції такої
дитини в середовище дітей потрібні спільні зусилля і батьків, і всіх тих людей,
котрі знаходитимуться поруч з нею в дошкільному закладі. Вкрай важливо, щоб
вистачило терпіння не відволікати дитину від заняття, якому вона надає перевагу
(приміром, гра в конструктор або складанню пазлів), а дати їй можливість
довести розпочату справу до певного завершення. Також варто враховувати, як
важко даються такій дитині усі побутові навички, і бути терплячими в їх
стимулюванні й підтримці. При дотриманні обережності, одночасної лагідності й
наполегливості така дитина можна добре утримуватися в режимі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий